Saturday, August 31, 2013

Menghitung hari

Bismillah
Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi penyayang.

Tinggal lagi seminggu sebelum cuti semester aku berakhir. Maknanya akan genaplah 2 bulan hubungan kita dah tak bermakna. Kan? 
Harap-harap hari-hari cepat berlalu sebab aku dah tak larat duduk sunyi kat sini sorang-sorang. Sekurang-kurangnya bila aku kembali belajar boleh lah aku lupakan kekecewaan aku ni.
Inilah kali pertama aku rasa down sangat sebab cinta. Tak tahu lah apa pasal aku lemah sangat kali ni. Tapi serius memang perit. Dengan yang dulu pun tak adalah seteruk ni.

Kalau lah 2 bulan lepas aku tak cakap mcam tu kat kau, mesti sekarang ni kita mesej, jumpa selalu kan macam sebelum ni. Sumpah aku menyesal. Menyesal gila babeng!
Tapi apakan daya, aku faham diri kau. Bila kau dah tekad, memang tak ada siapa boleh halang dah kan? Bila kau kata A, maknanya A lah. Boleh jadi seorang pemimpin yang tegas. Bagus dah tu. 
Hmm harap-harap kau bahagia lepas ni. Jangan bagi aku dengar apa-apa berita dari kau. Jangan biar aku tahu kau dah jumpa pengganti aku. Kahwin kau jangan jemput. Aku memang tak boleh nak hadap semua tu.

Memang dari awal pun salah aku sebab terima tawaran kau untuk 'couple' awal tahun baru ni. Sepatutnya biar je kita jadi teman tapi mesra atau pakwe makwe tapi bukan dalam peringkat 'couple'. Faham tak? Sebab bila kita putus dua-dua tak dapat apa. Cinta tak ada, kawan pun terus hilang. Kau yang mulakan couple, kau sendiri yang akhirinya dengan mudahnya. Mungkin 
kau fikir aku ni mulut jahat sebab pernah ada sejarah cakap lepas kat kau, kau anggap aku tak ada perasaan kan? Aku ni dah separuh GILA tahu tak! Menangis tiap-tiap malam macam orang hilang laki pun ada. Kalau boleh kira air mata ni, mau berbaldi-baldi jugak la. Haa sedih gila.

Tapi tak apa lah, mungkin kau ada sebab sendiri buat macam ni kan. Mungkin ada hikmahnya. Kalau ada jodoh, akan dipertimbangkan, kalau tak ada, means tak ada lah.
Ok lah, panjang punya cerita, semoga kau berbahagia untuk selama-lamanya.
Salam.

No comments: